ÅEC - träningsdagbok v 5

En träningsvecka mot mitt mål Åre Extreme Challenge är till ända. Ledord denna vecka: motivation!

Varför gör jag detta? Varför har jag ett samarbete med ÅEC när jag egentligen skulle kunna jobba i skymundan och tävla utan spotlights?

Idag när jag är civil och föreläser så märker jag att jag verkligen inspirerar och motiverar människor. Tänk att jag får möjlighet att göra det, det är stort och där landar mitt varför.

Mitt varför inför ÅEC: Tänk om jag får mer människor att tro på sig själva och våga. Våga söka sin egen utmaning. Släppa kontrollen vi har och utmana våra rädslor.

Ditt ”varför” kan vara både litet och stort. Vad gör du inte idag som du hade velat göra? En enkel fråga?

Jag möter många som lever ett kliv som bara passerar dem. Till dem har jag en uppmaning: Stopp, stanna upp och svara på just ditt varför?

Jag är idag 43 år och mamma. Om jag kan så kan du!

Den här veckan har medvetet varit en lågvecka för mig när det gäller träning. Jag planerar min träning i kombination med mitt övriga liv och har därför kört ungefär hälften av min tidigare träning.

Varför?

Dels hålls min motivation uppe genom att träna mindre och klättra på väggarna en aning. Jag minskar min belastning och då minskar även skaderisken samt att återhämtningen varit större.

Denna vecka har varit högintensiv när det gäller jobb. Nästa period väntar ledighet och då ökar jag träningen avsevärt.

Känner ni förresten att våren snart är här?

/Petra

VECKOSUMMERING

Löpning: 1,5 h
Styrka: 2 h
Roddintervaller: 30 min Skidor: 1h 

Totalt: totalt 5 h 

Stretch och rörlighet varje dag 15-25 minuter.

Tack!

Vi återkommer inom kort!

Den här sidan använder cookies för att göra ditt besök så smidigt som möjligt.